Show post in language:
English Русский

3D mask in Spark AR Studio

I continue to study Spark AR Studio and today I meet you with 3D masks. Here is a step-by-step guide:
First, you need to download this file.

Open the program, for convenience, on the left in the cameras menu, click on the gray long button (it is called differently, I have a Chicony USB 2.0 Camera) to see your face.
  1. Add Face Tracker (this article describes in detail how to do this).
  2. Right-click on Face Tracker and select Add -> Null Object.

  3. Right-click on "nullObject0" and add Add - > 3D Object. In appeared window select file head_occluder.dae (download link at the beginning of the article).
  4. After adding it, it appears in the Scene panel, but it doesn't link to the face. To bind it, drag the "head_occluder" label to nullObject0. If the action is performed correctly, the mask appears on the face and moves with the head.


  5. On "Assets" panel, click on lambert4, find "Render Options" item on the right in inspector, move "Opacity" to 0 (maximum to the left) and change "Blend Mode" to "Alpha" just above. As a result, the head_occluder image isn't visible on the face.

  6. To the left of "Assets" panel, find the icon for the built-in library "Library" and open it. Select the object you like (I chose a crown) and click "Import", then go and register on the site that opens (this is necessarily, registration is free), and then download the 3D object.


  7. Drag appeared 3D object on "Assets" panel to "Scene" panel where head_occluder was dragged.

  8. Now you need to adjust size of the 3D object to desired size in the inspector by changing values in "Transformations" item. Here's what happened in the end.

  9. Save the project File - >Save. How to export masks and upload them to Instagram I will tell you in the following articles.
Have you tried creating 3D masks yet?
Я продолжаю изучение Spark AR Studio и сегодня я познакомилась с созданием 3D масок. Вот пошаговая инструкция:
Для начала необходимо скачать этот файл.
Заходим в программу, для удобства слева в меню Cameras нажимаем на серую длинную кнопку (она называется по-разному, у меня Chicony USB 2.0 Camera), чтобы видеть свое лицо. 
  1. Добавляем Face Tracker (В этой статье подробно описано как это сделать).
  2. Кликаем по Face Tracker правой клавишей, выбираем Add -> Null Object.

  3. Кликаем правой клавишей по nullObject0 и добавляем Add -> 3D Object. В открывшемся окне выбираем файл head_occluder.dae (ссылка на скачивание в начале статьи).
  4. После добавления он появится на панели Scene, но не будет привязан к лицу. Чтобы привязать нужно перетащить надпись head_occluder на nullObject0. Если действие выполнено правильно, маска появится на лице и будет двигаться вместе с головой.


  5. На панели Assets кликаем на lambert4, справа в инспекторе находим пункт Render Options, ниже уводим бегунок Opacity на 0 (максимально влево), чуть выше Blend Mode меняем на Alpha. В результате изображение head_occluder на лице не будет видно.

  6. Слева от панели Assets находим значок встроенной библиотеки Library и открываем ее. Выбираем понравившийся объект (я выбрала корону) и нажимаем Import, после этого переходим и регистрируемся на открывшемся сайте (это обязательно, регистрация бесплатная), а после скачиваем 3D-объект.

  7. Появившийся на панели Assets 3D-объект перетаскиваем на панель Scene, куда перетаскивали head_occluder.

  8. Теперь нужно подогнать размер 3D-объекта под нужный размер в инспекторе, меняя значения в пункте Transformations. Вот что получилось в итоге.

  9. Сохраняем проект File->Save. Как экспортировать маски и выкладывать их в Инстаграм расскажу в следующих постах.
А вы уже пробовали создавать 3D маски?

Comments

Popular Posts